gfx/obrazki/logo-produkty/fraudSPERT.png

fraudSPERT jest zintegrowanym systemem informatycznym, w kompleksowy sposób wspierającym wykrywanie prób wyłudzeń finansowych:
  • przez Klientów – w momencie składania wniosku o ubezpieczenie lub o świadczenie z tytułu ubezpieczenia,
  • przez agentów ubezpieczeniowych – w momencie składania wniosku, wypłaty prowizji,
  • przez pracowników Ubezpieczyciela – w całym przebiegu procesowania wniosków, podejmujących decyzję o zawarciu ubezpieczenia oraz o wypłacie świadczeń.

Funkcjonalność:

  • graficzny interfejs do tworzenia reguł wyszukujących próby wyłudzeń niewymagający znajomości programowania w języku SQL, 
  • możliwość tworzenia reguł oceniających poprzez analizę aplikacyjną i behawioralną, 
  • mechanizmy automatycznej oraz ręcznej klasyfikacji Klientów pod względem ryzyka, 
  • obsługa zadań poprzez procesy uruchamiane na serwerze, 
  • możliwość wykorzystania zewnętrznych baz danych, 
  • system alertów pozwalający na podjęcie natychmiastowych działań zapobiegawczych, 
  • porównywanie z czarnymi, szarymi i białymi listami, 
  • przeprowadzanie analiz z wykorzystaniem wszystkich posiadanych danych o Kliencie oraz historii przeprowadzonych transakcji, 
  • procesowanie (workflow) przez analityków – możliwość przekazywania sprawy na kolejne etapy analizy – przekazanie do osób odpowiedzialnych wraz ze zmianą statusu sprawy; możliwość komentowania i dołączania załączników na każdym etapie procesowania – np. w wyniku złożenia zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa,
  • dedykowana funkcjonalność do wykrywania wyłudzeń wewnętrznych, 
  • zdalny i bezpieczny dostęp do systemu, możliwość integracji z systemem zabezpieczeń banku oraz definiowanie wielopoziomowych praw dostępu do modułów/grup funkcji, funkcji i danych systemu, 
  • elastyczny import danych wykorzystujący technologię xml lub za pośrednictwem dedykowanych modułów importowych. 

Korzyści:

  • zmniejszenie strat spowodowanych wypłatą wyłudzonych kwot, 
  • poprawa konkurencyjności dzięki możliwości obniżenia naliczanych marż i prowizji, 
  • poprawa rentowności prowadzonej działalności, 
  • tworzenie atmosfery zaufania dzięki przeniesieniu weryfikacji w obszar niewidoczny dla Klienta (back-office), 
  • skrócenie czasu obsługi Klienta dzięki centralizacji wykrywania wyłudzeń, 
  • wykorzystanie wiedzy zgromadzonej przez podmioty zewnętrzne dzięki integracji z zewnętrznymi bazami danych, 
  • skrócenie czasu potrzebnego na przeprowadzenie analizy, 
  • zwiększenie możliwości przeprowadzenia analiz dzięki automatyzacji pracy. 

Technologia:

  • praca w sieci rozległej w systemie rozproszonym przy pomocy przeglądarki internetowej, 
  • integracja z systemami zewnętrznymi dzięki zastosowaniu uniwersalnych technologii do importu/eksportu danych, 
  • skalowalność – dostosowanie do wymagań Klienta dzięki możliwościom indywidualnej parametryzacji systemu, 
  • intuicyjny interfejs wyposażony w systemem pomocy. 

Wyszukiwarka


Produkty BSB

Bazy wiedzy i listy sankcyjne

spacer